När man är bästisar..

.. sjunger de ifrån barnens bandspelare. Jo vi kör på band, play, rew, stop, och eject. Micke & Molle. Banden jag och brorsan hade då vi va små. Döttrarna är vakna än och ligger och pratar. Sonen somnade i vanlig ordning vid 19 tiden. Dagen ha vart bra. Efter att vi promenerat till dagis och blivit nästan en timma sena så fick jag världens il här hemma. Började koka köttgryta, tvätta och stöka. Efter lunch for jag och sonen på badet. Första gången han badar på badhus. Blev sent för han. Ha vart med flickorna då dom va 3 månader typ. Men allt blir som lite senare med honom. Han är inte döpt ännu och det börja väl vara på tiden. Kanske ska försöka pricka in det då brorsan kommer hem. Kanske vill han sjunga och spela en liten sång. Känns som tiden gå så fort nu innan jul. Iaf så tyckte sonen att det var riktigt kul att bada och vi fick sällskap av en mamma & bebistjej :) efter badet hämta jag döttrarna på dagis, sen såklart. Men det är baske mig inte lätt å va i tid om man är jag. Vi gick till väven också kallat boa, där vi har lite saker förvarade. Tog hem julgardinerna som lyckligtvis klarade sig i branden eftersom de var nerpackade i en låda i källaren med resten av julsakerna. Så efter flera månaders vädring och nu tvättar jag förfullt så hoppas jag den där förbaskade brandrök lukten försvinner. Jag tål den inte. Jag fick som en klump i magen då jag var där.. farmor tyckte jag hade mycket julgardiner och förra julen så köpte jag massa nya så det skulle räcka till alla fönster och vara fint. Jag är glad att det finns kvar, för bland julsakerna fanns så mycket minnen. Mormor hade broderat en tavla medan hon låg på lassaretten innan hon dog, på baksidan har hon skrivit en liten hälsning. Sådant går ju aldrig att få igen. Sen har varje sak ett minne bland mina julgrejer.

Ja allt slit i onödan med köttgrytan för båda döttrarna protesterade hejvilt och ville ha kalasgryta istället.. blev ju inge å såklart. Ris och svartvinbärgelé åt dom och liiite sås. Jag är lite av den åsikten att passar det inte så få man va hungrig. Kommer aldrig hända att jag står och lagar olika maträtter för att det ska passa alla.
Efter maten satt jag mig ner med flickorna och försökte prata med dem. Få dem att lyssna på mig. Den äldre kom till och med med ett förslag hur hon tyckte vi skulle göra för att få det att funka så bra som möjligt här hemma. Jag höll på tappa hakan, min stora tjej! Sen gick dom och tog fram sina kläder dom ska ha imorgon och tyst och lugnt klädde dom av sig och borstade tänderna. Då kände jag att jag lyckats, iaf för ikväll ;) sen skrev dom önskelistor till tomten och den äldre skrev själv:) jag blir så stolt. Sen gjorde vi varma mackor till bolibompa. och nu har dom somnat hör jag.

Själv känner jag mig trött och har lite ont i halsen. Ska verkligen försöka komma mig isäng tidigare ikväll så jag inte är så trött imorgon. Farmor ringde nyss och bjöd på köttsoppa imorgon, det ser jag så fram emot, hon gör den godaste köttsoppa ever! Nä köra sista maskinen julgardiner nu, så kanske dom åker upp snart, lite tjuvstart bruka jag alltid ha :P
sen ha jag nån konstig städ energi fast det är slut på all annan energi. men de är ju bra för städ energin bruka va den som jämt är slut.
hej hopp !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med, man äter det som serveras och passar det inte får man välja tillbehören eller vänta till nästa mål :)

2011-11-14 @ 20:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0